Stránka 2 z 3
					
				
				Napsal: ned pro 17, 2006 22:42
				od RoSta
				skôr to bude netesnosťami motora, buď krúžky, alebo ventily, prípadne tesnenie pod hlavou...
aké máš tlaky vo valcoch?
			 
			
					
				
				Napsal: pon pro 18, 2006 18:40
				od ppp
				Ono odtrh mohol byt problem volakedy pri kontaktnych zapalovaniach (skodovky a proste starsie auta), kde vysoke napatie nepresahovala 20kV (tusim 14 alebo kolko mali skodovky s motorom vzadu). Na favoritoch je to uz lepsie maju tusim nieco ez 20kV. Ale espero ma cez 30kV (v manuali je tusmi pisane 33kV ale uz si nie som isty)  takze si 1.1mm odtrh moze dovolit. Ono cim je vacsi odtrh tym je vacsia sanca zapalenia zmesi. Ak skoci iskra. No a cim je vacsi odtrh tym je mensia sanca ze skoci iskra  

 . Tak si vyber  

 . Preto ako rozumny kompromis pre espero udal vyrobca 1.1mm. Ono to lpg sa az tak velmi nelisi od benzinu aby to bolo treba menit. Prave lpg ma jednu vyhodu a ze nezahadze sviecky, takze ho ide na rozdiel od benzinu lahko odvetrat ak sa auto uchlasta.
Inac ak je vysoke HC a CO tak ti to asi nejde podla lambdy. Ale to by na diagnostike mali zistit. Ja vidim funkcnost lambdy furt pretoze mam lpg krabicku v interieri a vidim ako preblikavaju ledky medzi chudobnou a bohatou, ked to lpg jednotka reguluje.
 
			
					
				
				Napsal: pon pro 18, 2006 18:49
				od Rasťo
				Tlaky vo valcoch mi nemerali. Auto ma najazdenych 118.000 a chodilo pravidelne na vymenu oleja, tak neviem ci moze byt vybehany motor...
			 
			
					
				
				Napsal: pon pro 18, 2006 20:13
				od RoSta
				a si prvý maliteľ?
ak nie, tak 118 000 môže byť len nejaký bezrozmerný údaj...
			 
			
					
				
				Napsal: pon pro 18, 2006 22:14
				od Rasťo
				Som 2. Ja viem, verit sa dnes neda nikomu, ale auto ma servisnu knizku kde su zaznamy servisu s datumami a stavmi tachometru. Servisna knizka vyzera vieryhodne.
			 
			
					
				
				Napsal: pon pro 18, 2006 22:19
				od RoSta
				ja som mal zlé tlaky a na STK mi ujo tiež hundral pri emisiach, že to neurobí a nakoniec urobil  

 
			
					
				Výměna svíček - rady pro nezkušeného
				Napsal: úte srp 21, 2007 13:06
				od Honza Beneš
				Zdravím vás a prosím o rady. Dnes jsem koupil NGK BPR6E pro svoje Espero 2,0. Cena 333 Kč za 4 ks. 
Překvapilo mne, když jsem se na stránkách NGK dočetl, že rozteč elektrod si mám nastavit sám?? Beru tedy ppp-ho informaci z této diskuze, a nastavím (resp. zkontroluji) 1,1 mm. Jak očistit závit pro svíčku v hlavě aby mi nenapadal bordel do válce (předpokládám, že prach by nevadil, ale kovové odlomky ano). No a pak jsem si našel utahovací moment pro pr. 14 mm do hliníkové hlavy 18 - 21.6 lb.-ft. a to jsem si převedl na 80 - 96 N, správně? A poslední dotaz: zapalovací kabely při odpojování ze svíčky jakoby trochu "odlomím" do strany?
			 
			
					
				
				Napsal: úte srp 21, 2007 18:32
				od matkogin
				Andy píše:petrm píše:Jasně NGK sou na ty naše korejce celkem dobrý na espero pasujou myslím BPR 6 ES  

 ale nech si to potvrdit od prodávajícího měl by mít samozřejmě katalog
 
taketo som teraz kupil a uvidim ci to nejako pomoze ked ich nahodim 
 
 
Jedna stala skoro 200 Sk...
 
Ja som ich dával zarovno LPG a som spokojny na sviečky dosť velka investícia ale radšej takto akoby malo auto strielať že vraj aj to sa stáva 

 
			
					
				Re: Výměna svíček - rady pro nezkušeného
				Napsal: úte srp 21, 2007 22:34
				od conpet
				Honza Beneš píše:Zdravím vás a prosím o rady. Dnes jsem koupil NGK BPR6E pro svoje Espero 2,0. Cena 333 Kč za 4 ks. 
Překvapilo mne, když jsem se na stránkách NGK dočetl, že rozteč elektrod si mám nastavit sám?? Beru tedy ppp-ho informaci z této diskuze, a nastavím (resp. zkontroluji) 1,1 mm. Jak očistit závit pro svíčku v hlavě aby mi nenapadal bordel do válce (předpokládám, že prach by nevadil, ale kovové odlomky ano). No a pak jsem si našel utahovací moment pro pr. 14 mm do hliníkové hlavy 18 - 21.6 lb.-ft. a to jsem si převedl na 80 - 96 N, správně? A poslední dotaz: zapalovací kabely při odpojování ze svíčky jakoby trochu "odlomím" do strany?
Ahoj Honzo  

   když to tak čtu, tak bych ti raději doporučil, aby jsi to nechal někomu udělat, nebo to dej do servisu  
 
   
   
ps : přijeď  k řezníkovi na sraz a vyměníme to  

  ale musíš si koupit i sadu nových kabelů, protože ty starý na 90% utrhneš  

 
			
					
				Re: Výměna svíček - rady pro nezkušeného
				Napsal: stř srp 22, 2007 10:44
				od Honza Beneš
				conpet píše:Ahoj Honzo  

   když to tak čtu, tak bych ti raději doporučil, aby jsi to nechal někomu udělat, nebo to dej do servisu  
 
   
   
ps : přijeď  k řezníkovi na sraz a vyměníme to  

  ale musíš si koupit i sadu nových kabelů, protože ty starý na 90% utrhneš  

 
Jojo očekával jsem, že pobavím. 
 
  
  Mám zručnýho souseda, tudíž úplně sám svíčky měnit nebudu. Ale fakt mně zajímá, jak je to se vzdáleností elektrod - kdesi v diskuzi jsem četl, že tuto vzdálenost nastavuje výrobce a je daná podle typu svíčky a nemá se na to šahat a na stránkách NGK píšou, že si to mám nastavit sám - tak jak teda?? 
 
  
  To že starý kabely utrhnu soudíš dle jejich stáří (pod kapotu jsi koukal v Baldovci, tj. teoreticky si můžeš pamatovat stav kabelů) nebo dle úrovně mých dotazů?? 
 
   
  
 
			
					
				
				Napsal: stř srp 22, 2007 10:55
				od Habron
				Neboj, svíčkový kabely snadno utrhne i zručný mechanik, ono to kolikrát totiž zas až tolik nevydrží.
			 
			
					
				
				Napsal: stř srp 22, 2007 23:15
				od conpet
				Jojo  ty nový kabely dej na nový svíčky. Protože jdou sundávat docela těžko, tak při výměně to prostě nasadíš a vytáhneš až zase budeš měnit svíčky. Jak ho někde trhneš tak je to v pr. dá se to sice jednoduše opravit, ale potom se nesmíš divit že to občas cuká  

  Momentovej klíč jsem nikdy nepotřeboval ( jsem strojař a vím co můžu ) . Bordel před výměnou vyfoukni třeba vzduchem z nějakýho kompresoru. Vzdálenost si nastavíš sám podle spároměrek. Když to bude blbě tak ti to nepůjde za plynem. Hodně štěstí, nic na tom není a nový neutahuj na krev , ale s citem.  

 
			
					
				
				Napsal: čtv srp 23, 2007 12:28
				od Honza Beneš
				Conpete, děkuju! Hlavně o těch kabelech jsem nevěděl - je pravda, že jsem za jeden cvičně tahal, a říkal jsem si jak to sundat a neurvat - teď už vím co s tím.
			 
			
					
				
				Napsal: čtv srp 23, 2007 12:33
				od conpet
				Ještě takovej detail, já dával 3 bodový a na nich se nic nenastavuje  

 
			
					
				
				Napsal: čtv zář 20, 2007 07:48
				od Honza Beneš
				Zdárek, včera jsem konečně vyměnil, když mi dorazily kabely z Krče. Nakolik jsou to "české" kabely TESLA, tak "kabely" jsou made in USA a v Tesle zřejmě "jen" kompletují s koncovkama(?).  Conpete, měl jsi pravdu, jeden starý kabel jsem přerval (č. 2). Nejen, že nešel dolů, ale musel jsem doslova "vykousat" kleštěma tu gumu na koncovce, abych mohl nasadit klíč a vymontovat svíci 

 Nové svíčky měly rozteč 0,9 mm, zvýšil jsem na 1,1 mm. Svíčky jsem dotahoval silou, ale nikoliv na doraz (na krev) - myslím že to je ok. Po výměně jde motor hladce, bez kolísání otáček, i hned po studeném startu. Taky se zlepšila akcelerace. Takže spokojenost. Stálo to 869 Kč (333 svíčky, 451 kabely, 85 poštovné).