Stránka 2 z 4
					
				
				Napsal: úte črc 12, 2005 10:55
				od cubafire
				Opět se vracím k tématu.
Mám LPG a po dálnici jsem jel celkem volně do 130. Pokud jsem zvýšil rychlost nad 140 po chvilce se rozsvítila kontrolka motoru a tak jsem samozřejmě po prvním šoku ubral plyn a při cca 110  zhasla. to se opakovalo asi 5x pak jsem raději jel pomalej. (potřeboval jsem hlavně dojet) Takže jestli to dobře chápu, pokud vyměním lambdu, mylo by to být OK jo? Protože jsem jel v březnu docela dlouho v kuse 150-160 a nic mi nesvítilo. 
Nebo se ještě zeptám, nemůže to být nějaká SW závada řídicí jednotky? A co se dá na řídicí jednotce nastavit resp. seřídit v servisu?
To je otázek co? 

 
			
					
				
				Napsal: úte črc 12, 2005 11:06
				od Habron
				Myslím, že SW závadu řídicí jednotky je možné prakticky vyloučit. Buď by se musel nějak poškodit program ve flashce jednotky (což je sice možné, nicméně za těch 7 let, co se zabývám projektováním zařízení podobných jako jsou řídicí jednotky v autech jsem se s tím nesetkal), nebo by v řídicí jednotce musel být program, který má nějakou parazitní vlastnost, která se za určitých okolností projeví. 
Ve tvém případě bych se zaměřil na lambda sondu. Ale vzhledem k tomu, že máš LPG, tak tam může být patrně chybka i v tom, čemu se říká emluátor lamda sondy.
(Poznámka: termín "parazitní vlastnost softwaru" vymyslel můj kolega z práce, protože jeho softwary jsou naprosto bezchybné ... jen občas, pokud nefungují zcela zprávně se u nich objeví tato parazitní vlastnost  

 )
 
			
					
				
				Napsal: úte črc 12, 2005 11:08
				od goror
				pri 130km/h aj mne svieti,a to jazdim na benzin,
ked ti auto slape normalne ako mne tak ju nemen
			 
			
					
				
				Napsal: úte črc 12, 2005 11:15
				od cubafire
				No počky, to že svítí kontrolka znamená mimo vlastního významu "informovat řidiče" o nějaké anomálii s motorem taky to, že se ŘJ přepne do nějakého nouzového stvu ne? Z toho dedukuju, že asi nebude všechno fungovat tak jak má, aniž bych něco poznal, nebo mi chceš říct, že prostě můžu držet nohu na plnu dál ať si svítí jak chce a nic se nestane? 

 
			
					
				
				Napsal: úte črc 12, 2005 11:22
				od Habron
				Nejsem si jistý, ale myslím, že nexia ani žádný nouzový režim ani nemá. Prostě informuje řidiče rozsvícením kontrolky a pokud je chyba závažného rázu (např. nesnímá otáčky vačkové hřídele), zastaví motor a odpojí palivové čerpadlo.
			 
			
					
				
				Napsal: úte črc 12, 2005 11:27
				od PavelZ
				Habron píše:Nejsem si jistý, ale myslím, že nexia ani žádný nouzový režim ani nemá. Prostě informuje řidiče rozsvícením kontrolky a pokud je chyba závažného rázu (např. nesnímá otáčky vačkové hřídele), zastaví motor a odpojí palivové čerpadlo.
Myslim, ze by nouzovy rezim mela mit. Ten se pouziva snad uplne od prvniho pouziti ridici jednotky v aute. Pokud jednotka detekuje, ze odeslo nejaky cidlo, tak udaje z nej nahradi nejakou pevne nastavenou hodnotou, aby se dalo nejak dojet a motor neodesel.
 
			
					
				
				Napsal: úte črc 12, 2005 11:30
				od Habron
				To PavelZ: To je možné, ale třeba nová auta mají nouzový režim takový, že omezí otáčky a rychlost, takže pak se dá jezdit jen 60kou a podobně. 
Určitě máš pravdu, že pokud řídicí jednotka vyhodnotí, že údaje z nějakého čidla nejsou úplně v pořádku, tak místo nich dosadí nějakou implicitní hodnotu.
			 
			
					
				
				Napsal: úte črc 12, 2005 11:44
				od PavelZ
				Habron píše:To PavelZ: To je možné, ale třeba nová auta mají nouzový režim takový, že omezí otáčky a rychlost, takže pak se dá jezdit jen 60kou a podobně. 
Určitě máš pravdu, že pokud řídicí jednotka vyhodnotí, že údaje z nějakého čidla nejsou úplně v pořádku, tak místo nich dosadí nějakou implicitní hodnotu.
Tak to jo, takovyhle "luxus" nejspis mit nebude. Ale i to, ze se udaje z nejakeho cidla nahradi nejakou pevnou hodnotou zpusobi, ze se zvedne spotreba nebo klesne vykon.
 
			
					
				
				Napsal: úte črc 12, 2005 11:49
				od Habron
				OK, souhlasím 

 Ale pokud s tím jezdíš "normálně", tak to ani nemusíš poznat.
 
			
					
				
				Napsal: úte črc 12, 2005 11:57
				od PavelZ
				Habron píše:OK, souhlasím 

 Ale pokud s tím jezdíš "normálně", tak to ani nemusíš poznat.
 
To urcite, pro beznyho cloveka to asi bude mit mensi vliv nez to, kdyz si nekdy "zablbnes" na krizovatce a poradne to pri rozjezdu prorostujes 

.
 
			
					
				
				Napsal: úte črc 12, 2005 11:59
				od cubafire
				Takže jinými slovy pokud chci jet z Brna do Phy v kuse 160, tak můžu i přes svíticí kontrolku ale budu mít vyšší spotřebu. Je to tak?  

 
			
					
				
				Napsal: úte črc 12, 2005 12:03
				od Habron
				Já bych se toho nebál.
			 
			
					
				
				Napsal: úte črc 12, 2005 17:40
				od kaso
				
			 
			
					
				
				Napsal: úte črc 12, 2005 17:53
				od Richard
				
			 
			
					
				
				Napsal: úte črc 12, 2005 18:02
				od kaso
				Problem je v tom ze nevies aku poruchu to signalizuje 
 
  