Stránka 2 z 4
					
				
				Napsal: čtv črc 26, 2007 13:17
				od Robert
				Tomáš píše:Robert píše:Ty voe, žádnej vzduch se v intake manifoldu neohřívá  
 
 
Do motoru bys měl nasávat co nejstudenější vzduch a ne ho ještě ohřívat ! Škrtící klapkou jen reguluješ množství vzduchu.
Nepleť si auto s rychlovarnou konvicí 

 
... no budeš se asi divit , ale předehřev tam opravdu je . 

 
tak to se teda divím
 
			
					
				
				Napsal: čtv črc 26, 2007 13:34
				od Vazoun
				Hezky se to tu kolem dotazu " Rado 77 " rozjelo , nakonec se přeci jen
dopídíme jak a co to vlastně je či dělá. Čau a svěřujte své poznatky.
Přejem hezké odpoledne " Vazoun " 
 
 
 
			
					
				
				Napsal: čtv črc 26, 2007 13:38
				od Rado77
				Musim kuknut do motora kam ta hadica vedie, resp. odkial vychadza. Podla mna tadial ide cast chladiaceho okruhu, aj ked v manualoch sa o tom nepise. Prave toto mi kedysi vravel daewoo servisak, ze vnutri intake manifoldu je prepazka, ktora oddeluje zohriatu vodu od vzduchu, a tato prepazka obcas zvykne casom prepustat...no a kedze mi to syci a pri zahriatom motore sa mi straca vykon, tipoval som, ze do vzduchu sa dostava vlhkost a ten robi tie problemy. Ako som spominal, vsetky ostatne casti som checkoval, VN kable, sviecky, senzory, rozdelovac, vsetko je OK...
			 
			
					
				
				Napsal: čtv črc 26, 2007 16:12
				od Robert
				Nechcete mi snad trvrdit, že se vzduch ohřívá, že ne? Možná zezačátku u studenýho motoru, ale za jízdy? To je dle mýho blbost. Proč by se jinak odstinovaly vzduch. filtry proti teplu, když by ten teplej vzduch byl podle Vás tak prospěšnej?
			 
			
					
				
				Napsal: čtv črc 26, 2007 16:15
				od Vít, Jiří
				
			 
			
					
				
				Napsal: čtv črc 26, 2007 16:55
				od V.Brousek
				Tak jsem dnes natočil svého Matíze a musím konstatovat, že mi nikde nic nesyčí. Pouze je slyšet zvuk od řemenic, ale ten je normální.
			 
			
					
				
				Napsal: čtv črc 26, 2007 17:02
				od V.Brousek
				Ještě k tomu předehřevu vzduchu. Nevím teda jak u Matíze, nikdy jsem to neštudoval jak je dělané sání, protože bych stejnak do toho nezasahoval, ale pamětníci Š 120 mi dají za pravdu, že ve vzduchovém filtru byla klapka, která  byla ovládaná tepelným čidlem a od něho vedla panceřová hadice k potrubí výfuku kudy se nasával teplý vzduch.
			 
			
					
				
				Napsal: čtv črc 26, 2007 17:54
				od Rado77
				Takze zatial aspon viem, ze nemam nieco v poriadku. Dufam, ze sa casom prepracujeme aj ku skutocnej konstrukcii intake manifoldu.
			 
			
					
				
				Napsal: čtv črc 26, 2007 18:03
				od Vojta
				V.Brousek píše: ....že ve vzduchovém filtru byla klapka, která  byla ovládaná tepelným čidlem a od něho vedla panceřová hadice k potrubí výfuku kudy se nasával teplý vzduch.
To bylo ale opatření na zimu k rychlejšímu ohřevu motoru a tím i topení. Na léto se hadice dávala pryč.
 
			
					
				
				Napsal: čtv črc 26, 2007 18:18
				od V.Brousek
				Ano Vojto, máš pravdu. Ale ta klapka to stejnak uzavřela a tak se to nemuselo sundavat.
			 
			
					
				
				Napsal: pát črc 27, 2007 07:58
				od Tomáš
				To co říkáte je ohřev vzduchu na zimu , měl jsem to na žigulu , ale zároveň tam byl i okruh s chladící kapalinou  a tak tomu je i u Matize i u Nubiry ( tam mi to dokonce jednou trochu teklo , tak to vím ) . Je to tenká hadička a prochází tělesem klapky vzduchu . Mám pocit , že je to tam taky proto , že v některém případě by mohla klapka zamrznout ( v zimě , když je vlhký vzduch .......  nevím , jsem jen samouk  

 
			
					
				
				Napsal: sob črc 28, 2007 18:17
				od Rado77
				Intake manifold teda mozme volat "teleso klapky vzduchu", alebo skratene TKV. Uz vieme aj pomenovanie 

  A inak TKV sa da aj rozobrat, ako som zbezne na to hodil oko ...
 
			
					
				
				Napsal: sob črc 28, 2007 19:58
				od Robert
				Intake manifold není žádný těleso klapky, ale sací potrubí
			 
			
					
				
				Napsal: sob črc 28, 2007 20:36
				od Rado77
				Jasne, ja som len chcel definovat tu cast nalavo od samotnej klapky vzduchu, tu ovalnu hornu cast sacieho potrubia. V manualoch je zobrazene ako pevna sucast samotneho sacieho potrubia (pricom rozobrat sa da ako som zistil a nieje to nikde uvedene). Preto mi prisiel vhodny nazov "teleso klapky vzduchu". Dnes som hodil aj ucho na ten sykot, a vychadza skutocne odtial. Zeby tam bolo nieco poloupchate? Geniovia v servise mi raz totizto zabudli pripenvit hlavnu gumenu hadicu sania na filter vzduchu...ze ci sa tam nahodou nejake svinstvo nedostalo...
			 
			
					
				
				Napsal: ned črc 29, 2007 21:34
				od sepo
				Zdravím.Nedalo mi tak som sa aj ja pozrel na to sycanie nikde mi to nesicalo az dnes som odobral tu hrubu hadicu od filtra aby som mal lepsi pristup k rozdelovacu a tu malu hadicku som omylom znej vitiahol aj z nejakou srandou co sa zatlaca do tej hrubej hadice no a ked som to dal dokopy tak to tadial zacalo sycat uz to netesnilo tak to budem musiet dako zatesnit