 
    
   
   
  
Moderátor: Blue Lanos
 
    
   
   
  
Já vím ale jsou lidi kterým nevysvětlíš že ten novej olej cos jim tam nalil vypadá na pohled hůř než ten jejich vyjetej ale že je mnohem lepší je pravdaTomáš píše:Ten černej TITAN je právě černej díky přísadě moliky ( Něco jako grafit ), a nejen , že zastaví rozsypání ojetýho motoru, ale i extrémě chrání dobrej motor. Je to lepší , než všechny ty přísady co nabízejí všude u pump a v teleschopingách.........




Kapku obrácenej postup ne ? Já plánuju asi po 160tis km přejít z plný syntetiky na polo. To se doporučuje pokud motor začíná žrát olej. Pokud motor šlape a nežere olej a je tam třeba minerál nebo polosyntetika, tak neni třeba měnit za lepší (plnou synt). Naopak při záběhu je potřeba lepší olej. Někde jsem čet nebo mi to někdo řikal že první náplń v Lacíkách je nějakej 0W30 či co a pak se tam leje 5W40.Václav Brousek píše:Petrm:
chystám se přejít spolosyntetiky na plnou syntettiku a někde jsem četl že přejít na kvalitnější olej lze,naopal nelze.Před nedávnem tu proběhla na některém příspěvkovém fóru dizkuz,kde jsi doporučoval po najetí 60000 km motor vypláchnout .
Ptám se tě teda jako machra,opravdu je to nezbytně nutné,když jsem doposud jezdil na polosynt.Motor má najeto 57000 km,pravidelné výměny po 15000 km i někdy dříve.A nebo je to jen doporučení že je to lepší udělat,ale když bých to neuděkak že se také nic nestane.
Kdysi na starém fóru jsem byl zasvěcen do problematiky motorových olejů s jedním diskutujícím(určitě je i na tomto fóru a za boha si nemohu vzpomenout na jméno),který měl se mnou svatou trpělivost a nakonec mě přesvědčil.Jsem ze staré školy,kde jediným pokrokem tehdy bylo přejití s obyč olejů na adetivy a tím jsem žil v mylném domnění že ony aditivy jsou dobré i do dnešních motorů(nemám nyní na mysli nadupané motory výkonem).
Dík za odpověď a možná to bude i poučné pro ostatní.
 a když najednou použijete lepší olej který ty nečistoty rozpouští tak se může stát že se někde uvolní větší kus který pak zacpe nějaký mazací kanál a než se rozpustí tím novým olejem může být silně poškozenej motor . Tomu má zabránit právě proplach dá se to koupit třeba v Elitu stojí to asi 150 Kč a naliješ to před výměnou do starého oleje a necháš to většinou 10 minut běžet na volnoběh nebo lehce zvýšený otáčky a ta kapalina by to měla udělat rychle a bezpečně  a pak už by neměl být problém ale tohle je bezpečný tak do 60 000 najetejch potom už bych tuhle procedůru s výplachem udělal několikrát než bych přešel na lepší a ještě bych výměnu stáhnul na 5 000 Km . Já sám třeba tohle nedělám a jezdím klidně na polosyntetiku i když mám přístup ke všemu co je k tomu potřeba
 a když najednou použijete lepší olej který ty nečistoty rozpouští tak se může stát že se někde uvolní větší kus který pak zacpe nějaký mazací kanál a než se rozpustí tím novým olejem může být silně poškozenej motor . Tomu má zabránit právě proplach dá se to koupit třeba v Elitu stojí to asi 150 Kč a naliješ to před výměnou do starého oleje a necháš to většinou 10 minut běžet na volnoběh nebo lehce zvýšený otáčky a ta kapalina by to měla udělat rychle a bezpečně  a pak už by neměl být problém ale tohle je bezpečný tak do 60 000 najetejch potom už bych tuhle procedůru s výplachem udělal několikrát než bych přešel na lepší a ještě bych výměnu stáhnul na 5 000 Km . Já sám třeba tohle nedělám a jezdím klidně na polosyntetiku i když mám přístup ke všemu co je k tomu potřeba 
   
  
Podle firemní dokumentace má výkonovou charakteristikuTomáš píše:TITAN CFE MC
SAE 10W-40
Super univerzální lehkoběžný olej typu MC s obsahem MoS2 pro zvláště vysokou ochranu proti opotřebení.
Extrémně snižuje tření, tlumí hluk při plném výkonu. Snižuje spotřebu oleje i paliva.
ACEA E3/B3/A3
API CG-4/SJ
 Tak nevím ???   (WWW.olejservis.cz)
 Tak nevím ???   (WWW.olejservis.cz) 
   
   
   
  
   
   
   .Holt ale dvojtakt je dvojtakt,tam nemôže podpáliť ventily.
 .Holt ale dvojtakt je dvojtakt,tam nemôže podpáliť ventily. 
   
   
   
   ,to som fakt absolvoval,keď mi šlohli benzín z nádrže a kamarát do Babetty dal nejaký kuchynský olej
 ,to som fakt absolvoval,keď mi šlohli benzín z nádrže a kamarát do Babetty dal nejaký kuchynský olej  
   
   ,ALE PRíHODA KTOREJ MáLOKTO VERí,ALE SA FAKT STALA MôJMU OTCOVI NIEKEDY ZAčIATKOM 60.rokov,keď mu na dvaapóle (JAWA 250) došiel benzín tak asi 9 km pred Nitrou,pri návrate z dovolenky,zbytok cesty absolvoval na vodu po holení,ktorú nalial do nádrže,motor bol zahriaty,tak chytil a došiel ale tá aróma za ním...
 ,ALE PRíHODA KTOREJ MáLOKTO VERí,ALE SA FAKT STALA MôJMU OTCOVI NIEKEDY ZAčIATKOM 60.rokov,keď mu na dvaapóle (JAWA 250) došiel benzín tak asi 9 km pred Nitrou,pri návrate z dovolenky,zbytok cesty absolvoval na vodu po holení,ktorú nalial do nádrže,motor bol zahriaty,tak chytil a došiel ale tá aróma za ním...  
   
   .Vraj ako pojazdné holičstvo.
 .Vraj ako pojazdné holičstvo.  
   
  
| Naše další fóra: | astra-g.cz | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | hyundaiclub.net | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz |