Stránka 3 z 6
					
				
				Napsal: úte bře 07, 2006 08:52
				od Brainman
				Richard píše:Každý motor má olej předepsané minimální kvality u Nubiry 2,0 je to dle API SH o viskozitě 5W-30,10W-30, 10W-40 o tom jestli má být minerální nebo polo,či plně syntetický není ani zmínka. Prostě musí vyhovovat výše uvedeným parametrům. Kamarád má tuším Kawasaki Ninja asi 900cm3 a tvrdil mi, že v návodu není předepsán do motoru syntetický olej   
 
  
 Nemám důvod mu nevěřit, zabývá se motory a opravami aut už asi 30let 
 
 
A řekl mi, že ze syntetiky se dá snadno přejít na minerál, ale opačně je to kvůli usazeninám podstatně složitější a těžší.
 
olej do motorek je ale uplne jina kapitola
 
			
					
				
				Napsal: úte bře 07, 2006 08:55
				od Brainman
				cituji:
Dotaz:
...kdyz mas v aute nebo motce mineralni olej, muzes prejit na polosyntetiku nebo plnosysntetiku nebo zpet na mineral?
Odpověď:
Jak je řečeno v tom článku - rozlišení na oleje minerální, syntetické a polosyntetické dnes již ztratilo praktický význam, protože žádný olej už není čistě minerální (každý obsahuje přídavná čistě syntetická aditiva) a prakticky se nedostaneš ani k čistě syntetickému oleji (viz vysvětlení ve článku).
 jinak cely clanek a diskuze je zde a stoji za to ho precist nez vynasite nejake soudy  
 http://www.motorkari.cz/index.php?show=00000002937
http://www.motorkari.cz/index.php?show= ... =komentare
 
http://www.motorkari.cz/index.php?show=00000002937
http://www.motorkari.cz/index.php?show= ... =komentare 
			
					
				
				Napsal: úte bře 07, 2006 21:03
				od petrm
				Tak se taky vložím rozhodně bych u auta co neznám před výměnou použil proplach a do DOHC motoru sme alespoň v našem servisu automaticky používali olej 5W 30 nebo 40 a přesně podle Palikxova rozdělení plná syntetika a do jednovaček 10W 40 tedy polosynt. . Myslím že auta ze "západní evropy" na tom budou stejně né-li lépe rozhodně minerální oleje tedy 15 W bych už nepoužil ani kdyby mi ho někdo dal zdarma  

 
			
					
				
				Napsal: úte bře 07, 2006 21:09
				od V.Brousek
				petrm píše:Tak se taky vložím rozhodně bych u auta co neznám před výměnou použil proplach a do DOHC motoru sme alespoň v našem servisu automaticky používali olej 5W 30 nebo 40 a přesně podle Palikxova rozdělení plná syntetika a do jednovaček 10W 40 tedy polosynt. . Myslím že auta ze "západní evropy" na tom budou stejně né-li lépe rozhodně minerální oleje tedy 15 W bych už nepoužil ani kdyby mi ho někdo dal zdarma  

 
Já jsem ho dal kámošovi do traktoru
 
			
					
				
				Napsal: úte bře 07, 2006 21:11
				od petrm
				Jo tak to maximálně nebo do 120 škodovky  

 
			
					
				
				Napsal: úte bře 07, 2006 21:53
				od Brainman
				ale neplati to generalne, treba nektere motorky lide znicili kdyz jim chteli dat to nejlepsi co mohli z oleju
			 
			
					
				
				Napsal: úte bře 07, 2006 22:24
				od petrm
				Brainman píše:ale neplati to generalne, treba nektere motorky lide znicili kdyz jim chteli dat to nejlepsi co mohli z oleju
Tak teď sem tě nepochopil to se tu snažím celou dobu a nejen já říct že se do motoru nemůže bezhlavě nalít super olej a proto je dobrý proplach a třeba klasická střední cesta (polosyntetika) ale jen když je motor silně zasranej  

 
			
					
				
				Napsal: úte bře 07, 2006 22:47
				od Brainman
				no bylo to mysleno takhle. Je plno zdokumentovanych pripadu ( u motorek, u aut nevim) ze i dnes jsou motory ktere vyzaduji urcity typ oleje a i kdyz jsou nove a nalije se do nich ta nejlepsi syntetika ta muze dojit k zadreni motoru. Z toho vyplyva ze treba do nekterych ctyrtaktnich skutru se i dnes dava mineral 15w40 protoze ma vyssi vyskozitu. Ze to zniceni motoru nespociva pouze v uvolneni pevnych castic a ucpani kanalu ale take treba v tom ze treba olejove cerpadlo nemuze cerpat ten ridounkej olej a nedotlaci ho tam kam ma.
Proste do auta patri olej jaky je predepsany vyrobcem a nema cenu experimentovat.
tot vse 

 
			
					
				
				Napsal: úte bře 07, 2006 22:49
				od petrm
				Jo tak to je naprosto přesný  

 
			
					
				
				Napsal: stř bře 08, 2006 14:08
				od Richard
				
			 
			
					
				
				Napsal: stř bře 08, 2006 15:37
				od Reverend
				Lidl olej rulezz  

  a ked sa opotrebuje po 20 tkm tak este prevodovka znese   
 
   
 
Ináč moto olej bude asi kapku lepsia trieda, aby netrhalo film pri 14000 ot. A ešte nejaké tie prídavné sirupčeky na ochranu prevodovky a mokrej spojky, čo je v aute asi zbytočné.  

 
			
					
				
				Napsal: stř bře 08, 2006 20:11
				od Brainman
				do moji motorky treba patri 20W40 SE
			 
			
					
				
				Napsal: čtv bře 09, 2006 22:01
				od petrm
				Jo třeba Honda Civic model asi konec 90 let má třeba v převodovce normální motorový olej 10W 40 když sem ho tam měl nalít bylo mi všelijak ale podle výrobce to tak má být a auto jezdí v pohodě  

 
			
					
				
				Napsal: čtv bře 09, 2006 22:09
				od Habron
				Jo, jo, s těma hondama to tak bylo. Kamarád odrovnal dvě převodovky, než to auto dal do hondy a tma mu řekli, že do převodovky nesmí nalejt v žádným případě převoďák, že jen a pouze motorovou plosyntetiku. Jak moc to zní neuvěřitelně, tak to funguje  
 
Pro upřesnění, odcházley synchrony, myslím.
 
			
					
				
				Napsal: čtv bře 09, 2006 22:51
				od petrm
				Jo na téhle převodovce sme taky dělali GO a nyní jezdí bez problémů 
