Hlavní vady Leganza- Dealer by měl odstranit!U nás taky?
Moderátor: Blue Lanos
-
-peha-
- Příspěvky: 9225
- Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
- Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
- Kontaktovat uživatele:
Tak to si môžeme blahoželať
To je na porážku tu neprší keď auto neumyjem ale ako náhle zoberiem jelenicu šup a záhradkáry majú radosť a to nehovorým o hmyze ktorý ledva ju omyjem a začnem leštiť tak začne serkať na autíčko a robí to tam také čiarky a keď to zotriem tak je pod tým žlto
už aby bola zima v tedy nelietajú vtáky a hmyz
Tak umyvárkám zdar

- Reklama
Takze abych udelal nekterym jedincum radost (vid, HanzyMiSedl píše:Čus Slame, ptal jsi se na to? Já jen přeložil co psal ten článek, nevím jestli to někdo řeší i v ČR.Já si myslím,že je jedno co má kdo za ročník,důležité je v jakém má ten svůj vůz stavu.Dál si myslím, že tě nikdo nechtěl urazit jen takový vtípek o dýmečku no a?
Poprve (minuly tyden ve ctvrtek) mi v servisu diagnostikovali "nic" (tj. ze pry CHECK sice svitil, ale zadnou chybu to neukazalo), jenze v pondeli se opet rozsvitil, tak jsem tam hned zajel znova, stal jsem u toho a... bylo to tam - chyba cidla vackove hridele, nacez mi bylo receno, ze by se kvuli tomu musely sundavat rozvody, at radsi jezdim dal a az to prestane jezdit, at to tam nechat dotahnout...
Jenze kdyz jsem se pak zeptal palikxe, byl jsem durazne varovan a pak jsem si vzpomnel i na tenhle thread, ze problem muze byt opravdu vazny, takze jsme byl dneska znovu v servise a trval na vymene cidla... Jsem uz objednan (volny termin byl az za tyden a neco, tak snad do te doby nevyhorim), to cidlo dokonce meli skladem (2 kusy), tak ze jsem ho uz drzel v ruce, vypada takto:

...jenze kdyz mi rekl cenu, tak mi spadla celist (neco pres 2,5 tisice, pritom pres rameno jsem videl, ze nakupku tam mel napsanou cca 1500). Jako zcela chapu, ze musi vydelavat, ale skoro trojnasobek bezne ceny se mi zda opravdu hodne, takze jsme si ho pred chvili objednal u Drafela:
http://www.czdrafel.cz/?chapter=detail&id=96418393
...kde mi ho (bohuzel bez klubove slevy 5% - pry neni na vsechny dily, coz nam Goose zamlcel
Jinak Leganzy se tykaji celkem 2 svolavaci akce (nasel jsem to na inetu vsude po svete - napr. v USA, Kanade, Australii nebo Velke Britanii), jedna plati pro Leganzy 1999-2001 a tyka se zvyseneho nebezpeci poraneni hlavy na prednich sedadlech a druha pak se tyka inkriminovaneho cidla (resp. kondenzatoru v nem), pricemz se jedna o rocniky 1998-2002 (nekde ale pisou, ze az od konce roku 1999). Navic to neni problem ciste Leganzy, ale daewackych motoru, cili se stejne tak tyka Lanose, Nubiry, Tacumy a mozna jeste i Evandy. V britske svolavaci zprave jsem nasel i VIN kody (resp. poslednich 6 cislic z VIN), kterych se to tyka (ale me cislo tam neni - budto u me akutni pozar nehrozi anebo jsou to spis jenom VIN kody aut prodanych v Anglii):
VIN:
Lanos - 00000000000716805 az 00000000000742248
Tacuma - 00000000000778142 az 00000000000861773
Nubira - 00000000000779551 az 00000000000814158
Leganza - 00000000000332027 az 00000000000336861
Pro Leganzy, Lanose a Nubiry jsou ty svolavaci akce pekne pohromade vypsane treba tadyhle:
http://auto-recalls.justia.com/DAEWOO.html
V te svolavaci zprave se vedle vymeny cidla pise jeste o instalaci dodatecne tepelne pojistky - nevi nekdo z Vas nahodou, o co presne se jedna (manik v servisu si nedokazal vzpomenout ani to najit v lejstrech, jen vedel, ze neco takoveho se delalo)?
Taky jsme se nemohli se servisakem shodnout, jestli je treba nebo neni sundavat rozvody?
http://car.justanswer.com/view_image.as ... 4616_a.jpg
Co jsem nasel na internetu a v servisnim manualu, se rozvody (podle meho laickeho nazoru) sundavat nemuseji (a je to pry prace na hodinku) - tohle je popis primo ze servisniho manualu:
CAMSHAFT POSITION SENSOR
Removal Procedure:
1. Disconnect the negative battery cable.
2. Remove the engine cover.
3. Disconnect the sensor electrical connector.
4. Remove the timing belt front cover.
5. Remove the camshaft position sensor bolts.
6. Remove the camshaft position sensor from the top.
Installation Procedure:
1. Install the camshaft position sensor and bolts.
2. Install the timing belt front cover, the crankshaft pulley, the accessory drive belt, and the air filter.
3. Connect the sensor electrical connector.
4. Install the engine cover.
5. Connect the negative battery cable.
...akorat mi z toho neni jasny bod 2 u zpetne montaze, kdyz pri demontazi se demontovalo akorat viko remene
http://wiki.answers.com/Q/Where_can_you ... oo_Leganza
http://www.automotivehelper.com/topic231362.htm
Takze prosim pekne, nema s tim nahodou nekdo ze zde pritomnych nejake zkusenosti - jestli je nutne sundavat rozvody a kam se montuje ta tepelna pojistka?
• EX: Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)
-
-peha-
- Příspěvky: 9225
- Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
- Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
- Kontaktovat uživatele:
Slamko škoda že sa teraz nedostanem do servisu ale takto já mám velký dojem že sa sundá kryt rozvodu a vrchný kryt sviečok no a povolí sa jedna skrutka (ta čo je v tom nákresu) a horem sa vytiahne no založí sa nový a poskladá sa to ale prečo by sa mali rozoberať rozvody to nechápem
Já tam ten snímač nemám ale je tam otvor ktorým je vidno aj to miesto kde je to uchytené a vlastne je to uplne mimo rozvodu
Ješte pozriem do servisného manuálu 
@peha & Peter_KE: Dik obema za navod, presne takhle si to predstavuju, takze taky nechapu, proc me manik v servisu opakovane tlaci do tech rozvodu, vytisknu mu radsi ten nazorny navod od Peter_KE. 
@Peter_KE: Ten ochranny kryt zboku se neda nejak vyndat/vysunout, aniz by se sundaval ten remen? Anebo tomuhle remenu nevadi, kdyz se s nim manipuluje, tj. nemusi se pak menit? Chci mit jen jistotu, ze vysledna cena opravy nepujdu do tisicu...
PS: A ohledne te dodatecne tepelne pojistky nevite nikdo nic?
Pro uplnost, takhle je ta oprava popisovana v tech oficialnich svolavacich protokolech:
USA:
Dealers will replace the Camshaft Position Sensors and install an additional fuse.
GB:
The sensor will be replaced with a quality assured unit and an in-line fuse added.
@Peter_KE: Ten ochranny kryt zboku se neda nejak vyndat/vysunout, aniz by se sundaval ten remen? Anebo tomuhle remenu nevadi, kdyz se s nim manipuluje, tj. nemusi se pak menit? Chci mit jen jistotu, ze vysledna cena opravy nepujdu do tisicu...
PS: A ohledne te dodatecne tepelne pojistky nevite nikdo nic?
USA:
Dealers will replace the Camshaft Position Sensors and install an additional fuse.
GB:
The sensor will be replaced with a quality assured unit and an in-line fuse added.
• EX: Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)
-
-peha-
- Příspěvky: 9225
- Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
- Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
- Kontaktovat uživatele:
No u Legy trocha problémok že ten bočný kryt ide dole len pokud sa sundá ten držiak motora čiže treba motor podložiť a sundať ten držiak no a pak je to lahée rozpojiť konektor a vybrať snímač no a obráteným spôsobom je to hotovo
Možno že ten kryt sa dá len odchlípnúť ale ani jeho demontáž nieje hrozná 
no ja niesom do toho odbornik ale asi ten remen je len pre alternator a ten sa podla mna nemusi menit zakazdym ked sa povoluje a utahuje, meni sa len podla opotrebenia.....ked nemam pravdu tak sorrySlam píše:@Peter_KE: Ten ochranny kryt zboku se neda nejak vyndat/vysunout, aniz by se sundaval ten remen? Anebo tomuhle remenu nevadi, kdyz se s nim manipuluje, tj. nemusi se pak menit? Chci mit jen jistotu, ze vysledna cena opravy nepujdu do tisicu...[/i]
ako sa ti prejavovala tato chyba na spravani sa motora?Slam píše:Takze abych udelal nekterym jedincum radost (vid, Hanzy ), zacal jsem minuly tyden aktivne resit onen problem s cidlem vackove hridele. Ne, ze bych (zatim?) vyhorel, ale od 5.2.2008 se mi zacala rozsvecovat (a zase zhasinat) kontrolka CHECK... Kontrolka se zpravidla rozsviti, kdyz ujedu kratkou vzdalenost (do 5 km), vypnu motor a po chvili opet nastartuji a rozjedu se (klidne i pri couvani z parkoviste). Takze to ma zrejme souvislost se zahratim motoru...
Zatim NIJAK! Ale je fakt, ze pres 4000 ot/min (jak je popisovano v tom Oplackym navodu) opravdu nejezdim - tachometrovych 200 km/h dava sotva 3500 ot/min...Peter_KE píše:ako sa ti prejavovala tato chyba na spravani sa motora?Slam píše:Takze abych udelal nekterym jedincum radost (vid, Hanzy ), zacal jsem minuly tyden aktivne resit onen problem s cidlem vackove hridele. Ne, ze bych (zatim?) vyhorel, ale od 5.2.2008 se mi zacala rozsvecovat (a zase zhasinat) kontrolka CHECK... Kontrolka se zpravidla rozsviti, kdyz ujedu kratkou vzdalenost (do 5 km), vypnu motor a po chvili opet nastartuji a rozjedu se (klidne i pri couvani z parkoviste). Takze to ma zrejme souvislost se zahratim motoru...
• EX: Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)
Nerikam nikde, ze ja tak jezdim, to byl (blbej, jak uz jsem se kal) priklad, ktery jsem nekde zahledl... Me cestovni otacky jsou obvykle 2-2,5 tisice ot/min, coz je sotva pulka onoho nouzoveho stavu motoru, o to slo...Goose píše:Spis o 2 tisice vic ne???Nebo chces rict,ze umis jet 200 jen na 4500 otacek za minutu???
BTW vic nez chytani za slovo stale marne cekam na neci napad, kam by asi mela prijit ta zminovana tepelna pojistka zabranujici vyhoreni...
• EX: Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)

