Stránka 1 z 1
					
				Svítí kontrolka dobíjení
				Napsal: sob dub 19, 2008 12:10
				od nexxi
				Dobrý den včera jsem jela se svojí nexií a najednou mi začala svítit kontrolka dobíjení a k tomu tak napůl svítí červená kontrolka brzd.žádná zjevná příčina nebyla námi nalezena.nevíte někdo čím to může být způsobeno? děkuji za rady
			 
			
					
				
				Napsal: sob dub 19, 2008 12:47
				od Richard
				Nejsem odborník na autoelektriku, ale bude asi něco s dobíjením  
 
 
Tipnul bych to na diodovej blok na alternátoru(nějaká dioda v háji), nebo na problém s oxidací kontaktů. Zkusil bych nejdřív očistit připojení alternátoru a pokud to nepomůže bude asi chyba přímo v altíku. Snad se ti ozve i dědo miki, to je odborník na autoelektriku....
 
			
					
				
				Napsal: sob dub 19, 2008 15:17
				od dedo.miki
				Diodový mostík.
			 
			
					
				
				Napsal: sob dub 19, 2008 16:51
				od Franta P.
				podívej se na můj příspěvek píská mi alternátor. Měl sem tu samou poruchu. Já měl v háji regulátor napětí.
			 
			
					
				
				Napsal: sob dub 19, 2008 17:53
				od Hynek
				Obdivuji schopnost některých lidí "diagnostikovat " na dálku. Bez prověření a hlavně proměření  NIKDO  nemůže tvrdit , co tomu vlastně je. Co když se uklepal drát ze svorky v regulátoru nebo se vyhřál vodíč v altelnátoru a ještě asi dalších deset možných variant poruchy.
Jediná možnost: Nechat prohlédnout odborníkem, který určí  závadu.
			 
			
					
				
				Napsal: sob dub 19, 2008 18:16
				od Ivoš
				To máš sice pravdu, ale leckdo měl třeba stejnou závadu, resp. závadu, která se projevovala stejně, takže nabídne svojí variantu řešení...zvlášť když se mu povedlo to odstranit 

 
			
					
				
				Napsal: sob dub 19, 2008 18:44
				od dedo.miki
				Hynek píše:Obdivuji schopnost některých lidí "diagnostikovat " na dálku. Bez prověření a hlavně proměření  NIKDO  nemůže tvrdit , co tomu vlastně je. Co když se uklepal drát ze svorky v regulátoru nebo se vyhřál vodíč v altelnátoru a ještě asi dalších deset možných variant poruchy.
Jediná možnost: Nechat prohlédnout odborníkem, který určí  závadu.
Ked sa stane to čo píšeš tak to bude rarita vhodná zápisu do knihy rekordov. To potom aj výrobca bude chcieť vidieť .
 
			
					
				
				Napsal: sob dub 19, 2008 19:01
				od Habron
				Hynek píše:Obdivuji schopnost některých lidí "diagnostikovat " na dálku. Bez prověření a hlavně proměření  NIKDO  nemůže tvrdit , co tomu vlastně je. Co když se uklepal drát ze svorky v regulátoru nebo se vyhřál vodíč v altelnátoru a ještě asi dalších deset možných variant poruchy.
Jediná možnost: Nechat prohlédnout odborníkem, který určí  závadu.
Kurva Hynku, tento Váš příspěvek ukazuje na to, že o problému víte kulový.
Jak píše dedo.miki - jen málo závad lze takto snadno a jednoznačně diagnostikovat. Na tomto fóru už bylo určitě přes třicet příspěvků o tom, že svítí tyto dvě kontrolky a vždy to byl usměrňovač, neboli diodový můstek, někdy navíc ještě v kombinaci s regulátorem, ale vždy je to na to opravit/nechat opravit alternátor.
 
			
					
				
				Napsal: sob dub 19, 2008 19:14
				od V.Brousek
				Slušnost je základem na tomto fóru. Nenechávejte unášet chvilkovými zkraty - není to hezké. ( K***a)
			 
			
					
				nexia
				Napsal: ned dub 20, 2008 11:40
				od Serpico
				...to Brousku píšeš mi z duše...Habron toho ví dost, ale třeba měl blbou náladu, kdo ji nikdy neměl...a hlavně jde o výměnu zkušeností a to jakýchkoliv - vona i ta kontrolka není neomylná, zhasíná už při 12,4 V a dobíjení je až na 14,7 V...prostě minimálně ke kontrole aspoň voltmetr...a radit na dálku je vždy problém, a pak se k tomu vyjádří třeba dedo-miky a jsme u konce a vo tom to je taky...
A tak se mějte fajn...
			 
			
					
				
				Napsal: ned dub 20, 2008 14:56
				od dedo.miki
				Ide o to , že ked svieti kontrolka tak uhlíky regulátor a rotor majú obvod-to znamená funkčné, len regulátor môže regulovať vela,ale dobíjať bude.
Pokial za jazdy rozsvieti kontrolka tak to môže byť už len diodový mostík alebo stator. Statory sa na týchto vozoch tak málo kazia ,že to preto ani nespomínam. A ešte môže svietiť kontrolka ,ked je vadný,alebo roztrhlo remeň, ale to zbadá človek bez demontáže , stačí otvoriť kapotu.
Je tu ešte jedna možnosť, že vypadne prúd na zapalovacom okruhu a vtedy môže svietiť kontrolka za jazdy, ale len do vtedy kým ide motor. Po vypnutí motora a následnom zapnutí zapalovania už svietiť nebude.Posledná možnosť je že upadne prívod prúdu od baterky a to je vidieť,alebo sa dá zmerať bez demontáže.
Ked niekomu treba podrobnejšie vysvetliť tak dávam vyučovacie lekcie u seba v dielni.
			 
			
					
				
				Napsal: ned dub 20, 2008 23:11
				od Topol
				Ked niekomu treba podrobnejšie vysvetliť tak dávam vyučovacie lekcie u seba v dielni.[/quote]
Pěkný den 
 
 
Já bych i šel ono koukat se někomu pod ruce když to umí tak to je tisíckrát lepší jak nějaká debilita v televizi  

 Ale už jsem to jednou psal jseš moc daleko  

  Aspoň/ teď jsem to nepočítal/ 600km 

 Jinak já jsem taky pro slušnost a dobrý slovo  

 Ono jak se říká po dobrým utáhneš člověka i na vařený nudli  
 
 
Ať nám jezdí a nezlobí 

 
			
					
				nexia
				Napsal: pon dub 21, 2008 10:56
				od Serpico
				...to dedo-miky mrkni do " pokecu ", děkuji - nechci otravovat nadvakrát...to Topol je to jasný...
Mějte se fajn
			 
			
					
				poděkování
				Napsal: sob dub 26, 2008 19:21
				od nexxi
				Tak děkuju všem za rady, moc jste mi pomohli,nakonec to doopravdy byl ten diodový můstek v alternátoru, už je to vyměněné a autí jezdí zatím super:) tak děkuju moc všem