Stránka 1 z 7
					
				výmena oleja - ktorý olej matízkový najviac chutná?
				Napsal: pon říj 25, 2004 07:20
				od ss2men
				Kúpil som jazdeného Matízka a chcel som doliať olej, ale neviem zistiť ani od pôvodného majiteľa aký tam bol predtým. Tak som sa rozhodol že ho vymením celý. A otázka je na svete: 
1. Aký olej tam naliať?
2. PS: už ste niekto menili tesnenie pod hlavou? mám to robiť sám alebo to radšej dať do servisu?
			 
			
					
				
				Napsal: pon říj 25, 2004 08:00
				od Ondras
				ad 1. polosyntetika 10W-40. Mému chutná.
ad 2. neměnil. Jen těsnění ventilového víka. Osobně bych to dal servisu
			 
			
					
				
				Napsal: pon říj 25, 2004 10:55
				od V.Brousek
				demontáž hlavy motoru je již náročnější a pokud nemáte již nějaké zkušenosti,určitě bych to přenechal odbornému servisu.kde je to ze zárukou.
			 
			
					
				
				Napsal: pon říj 25, 2004 17:01
				od Radim
				ad 1: já jsem dal syntetiku 5W 40 Castrol GTX Magnatec ať se Matiz   poměje
ad 2: určitě do servisu
			 
			
					
				
				Napsal: pon říj 25, 2004 17:10
				od Robert
				Mymu drobkovi velmi chutna HEKRA 10W-40 

 
			
					
				
				Napsal: pon říj 25, 2004 19:58
				od Miloš
				1:olej Schell-Helix Ultra 5W-40 
 
 
2:určitě servis 

 
			
					
				
				Napsal: úte říj 26, 2004 06:26
				od V.Brousek
				jakse jednou Petrm vyjádřil a já s ním  souhlasím,na značce vůbec nezáleží,kvalita všech značek je shodná.Polosyntetika ideální tj.10W-40.Pokud tam někdo dává plnou syntetiku určitě nedělá nic špatného,jenom asi efekt to nemá žádný, na peněženku ano.
			 
			
					
				
				Napsal: úte říj 26, 2004 07:29
				od Ondras
				Ještě k polo/syntetice. Motor by měl dostávat to, na co je dlouhodobě zvyklý. Není vhodní nalít plnou syntetiku do motoru, který už 4x dostal polo. Mohou se uvolnit úsady a efekt může být spíše negativní. Takže plnou lít pouze do nového motoru nebo po GO.
			 
			
					
				
				Napsal: úte říj 26, 2004 14:10
				od Radim
				Ondras píše:Ještě k polo/syntetice. Motor by měl dostávat to, na co je dlouhodobě zvyklý. Není vhodní nalít plnou syntetiku do motoru, který už 4x dostal polo. Mohou se uvolnit úsady a efekt může být spíše negativní. Takže plnou lít pouze do nového motoru nebo po GO.
nebo do motoru do kterého se lije od začátku
V.B. píše:]jakse jednou Petrm vyjádřil a já s ním souhlasím,na značce vůbec nezáleží,kvalita všech značek je shodná.Polosyntetika ideální tj.10W-40.Pokud tam někdo dává plnou syntetiku určitě nedělá nic špatného,jenom asi efekt to nemá žádný, na peněženku ano.
podle mně je syntetika 5W-40 lepší než polosynt. pro startování za nízkých teplot
 
			
					
				
				Napsal: úte říj 26, 2004 14:54
				od V.Brousek
				Radim píše:Ondras píše:Ještě k polo/syntetice. Motor by měl dostávat to, na co je dlouhodobě zvyklý. Není vhodní nalít plnou syntetiku do motoru, který už 4x dostal polo. Mohou se uvolnit úsady a efekt může být spíše negativní. Takže plnou lít pouze do nového motoru nebo po GO.
nebo do motoru do kterého se lije od začátku
V.B. píše:]jakse jednou Petrm vyjádřil a já s ním souhlasím,na značce vůbec nezáleží,kvalita všech značek je shodná.Polosyntetika ideální tj.10W-40.Pokud tam někdo dává plnou syntetiku určitě nedělá nic špatného,jenom asi efekt to nemá žádný, na peněženku ano.
podle mně je syntetika 5W-40 lepší než polosynt. pro startování za nízkých teplot
 
samozřejmě že je to to nejlepší co můžeš motoru naservírovat,ale efekt to moc nemá.Plná syntetika je určená pro jiné druhy motorů.Startování v zimě na naše podmínky plně vyhovuje 10W-40
 
			
					
				
				Napsal: úte říj 26, 2004 20:38
				od petrm
				Přesně tak neublíží mu lepší olej ale musí se do toho motoru lít stále a né najednou když už má najeto třeba 100 000 km na horší olej , to by mohlo opravdu spůsobit víc škody než užitku  

 
			
					
				
				Napsal: úte říj 26, 2004 21:41
				od jakub
				petrm píše:Přesně tak neublíží mu lepší olej ale musí se do toho motoru lít stále a né najednou když už má najeto třeba 100 000 km na horší olej , to by mohlo opravdu spůsobit víc škody než užitku  

 
se zeptam - na posledni garancce (asi sedesat dni zpatky) tam neco nalili (doufam, ze spravne), mam na zimu zvolit neco jineho, nebo spolehat na servis?
muzu pozadat o zmenu oleje v prevodovce, ktery by byl na zimu ridsi - puvodni totiz zpusobi zatuhavani a tim padem jeste zhorsi jiz tak pomerne nepresne razeni. Do staryho jsem si nechal davat olej do automatickych prevodovek z opelu a nemohl jsem si stezovat ...
 
			
					
				
				Napsal: úte říj 26, 2004 22:39
				od petrm
				Tak olej se už dneska nerozděluje na letní a zimní důvěřuj servisu jestli je to značkový neměl by si dovolit tam lít nějakej šmejd . To s tím olejem v převodovce je pravda řazení bývá tuhé ale když tam dáš olej do automatů je to znatelně lepší. Nejsem si jistej jestli nenastali nějaké změny (od nastoupení GM nejsme značkový ) ale za našich let byl předpis na Matize výměna převodového oleje poprvé v 15 000 a pak každých 45 000. Takže to vychází právě na 60 000 jestli ti takový olej nenalili v servisu tak se jich skus zeptat jestli to neudělají a jak je to se zárukou dneska je vedení GM háklivé na takovýhle samozvaný úpravy jinak tenhle automatovej olej už by neměl být potřeba měnit  

 
			
					
				
				Napsal: úte říj 26, 2004 23:13
				od Ondras
				Od 90kkm mám taky automatový olej. Výměny 15 + každých 45 je pro Matiz I. Pro Matiz II je z nějakého důvodu 15 + každých 30.
			 
			
					
				
				Napsal: úte říj 26, 2004 23:27
				od jakub
				ad zimni/letni
cili to nechavam byt, ja jen pro jistotu ...
petrm píše:důvěřuj servisu 
  
 
petrm píše:automatů je to znatelně lepší.
no, prave jak pisu - cili myslis, ze to mam resit (penize mi jsou napul jedno), nebo mam ten cerstvy (matiz je stary asi 4, 5 mesicu) ted nechat a resit az po zime, treba pri ty garancce na 15tis.