Stránka 1 z 3
					
				46 koní na kolech
				Napsal: pon pro 12, 2005 00:26
				od Ondras
				Pořídil jsem si takovou hračičku:
 
Stála na ibeji asi litr i s poštovným 
 
umí měřit:
akceleraci 0-60 mph (0-96km/h)
brzdnou dráhu z 60-0mph 
čas 1/4 míle
rychlost na konci 1/4 míle
VÝKON
přetížení
detailněji v manuálu třeba tu: 
http://66.58.90.82/twiki/pub/Main/Gtech ... manual.pdf
Provedl jsem nějaké první pokusy o odměřil výkon na kolech a se zohledněním aerodynamického odporu(!). Na první pokus to ukázalo 
46 koníků (to může být i o čtvrtinu méně než na motoru). Nebylo to zdaleka v ideálních podmínkách, protože letiště je plné sněhu. Akceleroval jsem z odstavného pruhu na komunikaci dálničního typu. Ještě ale nemám přesně zvážené auto a používám kvalifokovaný odhad 

, ale chystám se autem do sběrny (nenechám ho tam) zvážit ho tam na vozidlové váze.  Ačkoli je přesnost zařízení velká, jeho hlavní přínos spočívá v měření před a po úpravě, výměně kol, apod. Sám jsem zvědav jak se třeba projeví zalepení spár power tapem apod.
P.S. na sraz to samozřejmě beru  

 
			
					
				
				Napsal: pon pro 12, 2005 09:28
				od Kessler
				Jůha...to je docela chytrá mašinka...docela by mě zajímalo to přetížení, protože je super jak ve formulích dávají v pohodě 5G a ani nemrknou 

A to nahoře je přísavka na čelní sklo, nebo to jen tak vypadá?
 
			
					
				
				Napsal: pon pro 12, 2005 09:36
				od Ondras
				JJ přisavka na čelní sklo. Lípneš do doprostřed, a když je auto klidu, tak to vypolohuješ, aby to ukazovalo 0G. Sklo je asi jediné místo kam se to dá logicky dát, aby to bylo pevně spojeno s autem. Měří to jen v jedné ose, takže si musíš vybrat esli tě zajímá podélné (akcelerace / brždění) nebo příčné (zatáčení) přetížení. Já zaím udělal max. -0,75G při brždění a asi 0,3G při akceleraci. No F1 to není
			 
			
					
				
				Napsal: pon pro 12, 2005 10:14
				od Tomáš
				Ondro , co myslíš tím zalepením spár Power tapem ?
			 
			
					
				
				Napsal: pon pro 12, 2005 10:24
				od Ondras
				Tomáš píše:Ondro , co myslíš tím zalepením spár Power tapem ?
"Aerodynamická optimalizace"  

 Prostě přelepím spáry mezi kapotou, blatníky a nárazníkem, zalepím mlhovky, nasávání vzduchu do kabiny, třeba i oddělám zpětná zrcátka. Tohle přímo píšou v návodu k gtechu, tak mě zajímá, jestli to vůbec bude změřitelné.
 
			
					
				
				Napsal: pon pro 12, 2005 10:28
				od Tomáš
				No ty brďo , to je už fakt ujetý.... 
 
  
  , ale zase z vědeckých důvodů , proč ne .
 
			
					
				
				Napsal: pon pro 12, 2005 10:38
				od Ondras
				Tomáš píše:No ty brďo , to je už fakt ujetý.... 
 
  
  , ale zase z vědeckých důvodů , proč ne .
 
No jistě! když můžou olepovat auta před pokusy o rychlostní rekord, tak proč ne já Matize?  

 
			
					
				
				Napsal: pon pro 12, 2005 10:43
				od jakub
				Ondras píše:Tomáš píše:No ty brďo , to je už fakt ujetý.... 
 
  
  , ale zase z vědeckých důvodů , proč ne .
 
No jistě! když můžou olepovat auta před pokusy o rychlostní rekord, tak proč ne já Matize?  

 
no, muzes, ale obavam se, ze duvod, proc je todle zbytecne jsi rekl sam
Ondras píše:Já zaím udělal max. -0,75G při brždění a asi 0,3G při akceleraci. No F1 to není
ftip je v tom, ze pri rychlostnim rekordu jsou rychlosti nekde uuuplne jinde, nez u mateze, tam potom nespravny odtok vzduchu dela nehoraznosti - u mateze nemas sanci toto pozorovat - leda otevrena vs. zavrena vsechna okynka - to ti s maximalkou mavne urcite, ale spary fakt ne
ps: jinak pekna hracka, imho presne k tomu jak rikas - porovnat pred/po ...
 
			
					
				
				Napsal: pon pro 12, 2005 17:10
				od Robert
				Nějak nerozumím, proč budeš olepovat auto a oddělávat zrcátka 

 Vždyť Tě musí spíš zajímavat výkon takový, jaký je, když je auto kompletní, nebo budeš jezdit bez zrcátek a s olepeným autem furt ? 

 
			
					
				
				Napsal: pon pro 12, 2005 18:07
				od Ondras
				Robert píše:Nějak nerozumím, proč budeš olepovat auto a oddělávat zrcátka 

 Vždyť Tě musí spíš zajímavat výkon takový, jaký je, když je auto kompletní, nebo budeš jezdit bez zrcátek a s olepeným autem furt ? 

 
V případě olepení mě nebude zajímat výkon na kolech, ale třeba časy na 1/4 míle a akcelerace 0-60mph. Jde mi jen o změření, jak moc nebo málo můžou  tyhle věci pomoci. Taky vybrakuju sedačky (byť ty nové váží cca 6.5 kilo jedna) vyjma jedné, všecko z kufru vč. rezervy a uvidíme 

 
			
					
				
				Napsal: pon pro 12, 2005 18:50
				od jakub
				Ondras píše:Robert píše:Nějak nerozumím, proč budeš olepovat auto a oddělávat zrcátka 

 Vždyť Tě musí spíš zajímavat výkon takový, jaký je, když je auto kompletní, nebo budeš jezdit bez zrcátek a s olepeným autem furt ? 

 
V případě olepení mě nebude zajímat výkon na kolech, ale třeba časy na 1/4 míle a akcelerace 0-60mph. Jde mi jen o změření, jak moc nebo málo můžou  tyhle věci pomoci. Taky vybrakuju sedačky (byť ty nové váží cca 6.5 kilo jedna) vyjma jedné, všecko z kufru vč. rezervy a uvidíme 

 
no, je pravda, ze na takhle maly motor ma vliv vaha, ale jestli ti jde o maximalismus, tak:
- vyndat sedacky - jsi rikal
- vyndat _vsechno_, co neni potreba k jizde
- misto oken plasty
- pred jizdou vykakat vycurat 

 
			
					
				
				Napsal: pon pro 12, 2005 19:00
				od V.Brousek
				mám takový dojem,že budu asi někde jinde,nechápu o co tu jde. 

 
			
					
				
				Napsal: pon pro 12, 2005 19:25
				od Docent
				Ondro, ty budeš asi svobodnej, ne  

 ? Tak se ještě vyblbni, dokud to jde  

 !
 
			
					
				
				Napsal: pon pro 12, 2005 19:34
				od Akri
				Ondras píše:Tomáš píše:Ondro , co myslíš tím zalepením spár Power tapem ?
"Aerodynamická optimalizace"  

 Prostě přelepím spáry mezi kapotou, blatníky a nárazníkem, zalepím mlhovky, nasávání vzduchu do kabiny, třeba i oddělám zpětná zrcátka. Tohle přímo píšou v návodu k gtechu, tak mě zajímá, jestli to vůbec bude změřitelné.
 
takze to otapetujes 

 
			
					
				
				Napsal: pon pro 12, 2005 19:56
				od Kessler
				A kam se vejde osmička vrták, tak odvrtat...odlehčení je odlehčení 
