
Jezdím hodně po městě a řeším spotřebu, proto se ptám.
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

 
  
   ale jen když je levnej benzin což nehrozí
  ale jen když je levnej benzin což nehrozí   
   
  
  
 
   
  
A není pro motor docela záhul? Jen takhle si šudlat na 5ku při 50tce...motorům nerozumím, proto se ptám....já to takhle párkrát zkusil a motor málem chcípnul....Ondras píše:Pětka jako spěch? Ale... Pětka je u většiny aut ideální stupeň na ustálenou(!) padesátku. Jezdil jsem tak s Matesem, jezdím i Hondou. Zcela OK.
Pokud někdo tvrdí, že při padesátce přeřazením z trojky na čtyřku nebo pětku neušetří, tak patrně nemá nebo nevnímá palubák s údajem o aktuální spotřebě.
 
   A fakt mi nutila třeba ve městě jet 50  na pětku
  A fakt mi nutila třeba ve městě jet 50  na pětku  
   Měl jsem tam 1,6 benzin a jezdil jsem tak za 6,5 /100. Takže asi to motoru nevadí....
   Měl jsem tam 1,6 benzin a jezdil jsem tak za 6,5 /100. Takže asi to motoru nevadí....Ne není. Nemám teď u sebe tabullku s převodovými poměry, ale auto točí kolem 1500, což na ustálenou rychlost bohatě stačí. Nedochází k cukání, klepání ani ničemu podobnému.Ivoš píše:A není pro motor docela záhul? Jen takhle si šudlat na 5ku při 50tce...motorům nerozumím, proto se ptám....já to takhle párkrát zkusil a motor málem chcípnul....
Je to jen domněnka, nebo názor, který se dá nějak podložit? Můj slabý motor má v 1500 ot./m točivý moment 130Nm na setrváku, okolo 400Nm na kolech a výkon zhruba 25HP. Tvrdím (a budu, dokud mi to někdo nevyvrátí), že tyto hodnoty jsou více než dostatečné pro pohodlné překonání jízdních opdorů při ustálené padesátce.lubinob píše:Myslim, ze 1500 otacok je na 5 dost malo
| Naše další fóra: | astra-g.cz | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | hyundaiclub.net | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz |