Tak to je na nej voltmeter? Na tom obrazku to nebolo mozne rozoznatSerpico píše:...no ppp něco takovýho mám asi taky, na konci nabíjení klesá amp. ručička tařka k nule a já končím pokud nabíjecí proud je okolo 14,5 V ( na začátku začíná asi na 12,5 V a stoupá až ...) to si měřím voltmetrem no nou problema, no nejsem zrovna elektrikář...
Mějte se fajn
 . To je u tychto lacnych nabijaciek normalne a dalo by sa povedat ze aj v poriadku, ze koncia na napati 14.5V, aspon nimi neinformovany uzivatel akumulator neznici. A ked ma uvedene 6Amp, tak by mohol pri 12voltoch na akumulatore do neho moze tlacit mozno aj 4ampere, cize aku ozivi skor.
 . To je u tychto lacnych nabijaciek normalne a dalo by sa povedat ze aj v poriadku, ze koncia na napati 14.5V, aspon nimi neinformovany uzivatel akumulator neznici. A ked ma uvedene 6Amp, tak by mohol pri 12voltoch na akumulatore do neho moze tlacit mozno aj 4ampere, cize aku ozivi skor.Ja som si robil nabijacku sam podla navodu z knizky od koppu (taky serialik o elektronike a ejden diel bol o nabiackach), a podarilo sa mi ukoristit trafo zo spalenej ups 380VA cize zvlada este aj pri 16V tlacit vyse 10A bohuzial som pouzil smejdovy orientacny ampermeter a ten sa pri takomto purde rozpadne, prehreje sa mu boznik a odpadne
 a tym sa nabijacka pokazi
 a tym sa nabijacka pokazi  . A to nehovorim o krabici aku som tomu spravil, proste zbuchane az strach, ale funguje
. A to nehovorim o krabici aku som tomu spravil, proste zbuchane az strach, ale funguje  .
.Nieco predavaju obcas v lidli, je to asi impulzne, takze male, pisu na tom 3.6A a tiez to konci na 14.5V, ale co to tlaci tesne pred dobitim akumulatoru som nemeral. Ale asi nic moc, pretoze to ma dost tenke kabliky.
Dark69 -> tych 600A EN je maximalny startovaci prud merany podla nejakej europskej normy(?) , cize plne nabita baterka by mala dokazat po neviem kolkych startoch pri -18stC zvladat dodat starteru prud 600A pricom na nej neklesne napatie pod nejaku hranicu, a to startoanie moze trvat nejak dlhu dobu. Treba to brat ako orientacne cislo, cim vyssie tym je baterka lepsia do mrazov a vobec. Na baterku so startovacim prudom 600A bude starter tocit veselsie nez na 400A. Cize rychlejsie nastartuje motor a teda ju menej vybije. navyse tym baterka menej trpi a pri nabijani sa moze rychlejsie nabijat a tiez menej trpi. Cize cim vyssi maximalny startovaci prud ma baterka tym sa pri startovani menej vybije, menej poskodi, viac vydrzi, rychlejsie alternatorom dobije a menej jej ublizi (alternator nema problem do vymlatenej baterky hned po starte tlacit desiatky amperov, takze o nejake nestihanie dbijania sa netreba bat). Vacsina elektrickeho naboja z akumulatora, ktora sa spotrebuje na start, sa dobije behom prvej minuty, ak teda nestartujete dlhsie nez minutu
 . Ked nie e motor stuhnuty tak moze starter papat takych 100 az 150 amper napriklad, neviem ako je merany prikon (vykon?) nasich 1.4kW starterov, ale pri rozbehu ked musi prekonat stuhnuty olej a zotrvacnost motora si moze kludne cucnut niekolko sto amper. Vtedy sa kazda rezerva ktoru ma baterka zide. To ze baterka nezvlade dostatocne nakrmit starter  je len na skodu, rpetoze lahsie a skor nastartujete ked sa bude motor vrtiet pocas startu nez ked sa bude lenivo odvalovat a budete musiet tocit pol minuty nez nespaleny benzin nevyrazi prvym vybuchom sadze z vyfuku
 . Ked nie e motor stuhnuty tak moze starter papat takych 100 az 150 amper napriklad, neviem ako je merany prikon (vykon?) nasich 1.4kW starterov, ale pri rozbehu ked musi prekonat stuhnuty olej a zotrvacnost motora si moze kludne cucnut niekolko sto amper. Vtedy sa kazda rezerva ktoru ma baterka zide. To ze baterka nezvlade dostatocne nakrmit starter  je len na skodu, rpetoze lahsie a skor nastartujete ked sa bude motor vrtiet pocas startu nez ked sa bude lenivo odvalovat a budete musiet tocit pol minuty nez nespaleny benzin nevyrazi prvym vybuchom sadze z vyfuku  . A ked bude startet papat 150A 2 sekundy az to chytne, tak z 12V baterky vybije z nej menej elektrickeho nabioja nez ked bude pri 80A odbere mumlat s motorom pol minuty aj ked napatie na baterke bude len dajme tomu 10V alebo aj menej a potom popytate suseda o roztlacenie
. A ked bude startet papat 150A 2 sekundy az to chytne, tak z 12V baterky vybije z nej menej elektrickeho nabioja nez ked bude pri 80A odbere mumlat s motorom pol minuty aj ked napatie na baterke bude len dajme tomu 10V alebo aj menej a potom popytate suseda o roztlacenie   .
 .



 Lenze sa mi nevyriesil povodny problem ktory som ocakaval ze sa vyriesi po vymene baterie.. Ked som kupil auto pred 2 rokmi, tak ci bol motor studeny alebo teply, po otoceni klucika naskocil hned.. A teraz ked mam zimny motor, tak po otoceni klucika ho najprv 5 az 6 krat naprazdno pretoci a potom naskoci. Ale ked ho mam zohriaty a idem nastartovat, tak naskoci hned ako ked som ho kupil. Neviete kde hladat chybu? Najprv som stale chcel dat nastavit predzapal, ale kazdy servis mi vravel ze sa s tym nebude babrat ze to nastavuje RJ. Tak jedine asi zeby to mohlo robit cerpadlo?
 Lenze sa mi nevyriesil povodny problem ktory som ocakaval ze sa vyriesi po vymene baterie.. Ked som kupil auto pred 2 rokmi, tak ci bol motor studeny alebo teply, po otoceni klucika naskocil hned.. A teraz ked mam zimny motor, tak po otoceni klucika ho najprv 5 az 6 krat naprazdno pretoci a potom naskoci. Ale ked ho mam zohriaty a idem nastartovat, tak naskoci hned ako ked som ho kupil. Neviete kde hladat chybu? Najprv som stale chcel dat nastavit predzapal, ale kazdy servis mi vravel ze sa s tym nebude babrat ze to nastavuje RJ. Tak jedine asi zeby to mohlo robit cerpadlo?
 takze nemoze startovat ako zamlada. Pokym nestartuje vyslovene
  takze nemoze startovat ako zamlada. Pokym nestartuje vyslovene 