 
    
   
A pridávam fotografiu Matiza pri vodopádoch Zúgov na rieke Nitra.
Moderátor: Blue Lanos
 
    
   

 ) sem napíšem. V prvý týždeň letného semestra som na Bazoši objavil zelený pizza Matiz s Bansko-Bystrickou ŠPZ. Karosériu mal zjavne poškodenú prevrátením na strechu, ale čo ma zaujalo viac bola klimatizácia vo výbave. Najskôr som chcel celé auto (250€), ale nakoľko bolo príliš rozbité a odťah nerentabilný, rozhodol som sa len pre klimatizáciu za 65€ (a ešte 4 puklice zdarma
 ) sem napíšem. V prvý týždeň letného semestra som na Bazoši objavil zelený pizza Matiz s Bansko-Bystrickou ŠPZ. Karosériu mal zjavne poškodenú prevrátením na strechu, ale čo ma zaujalo viac bola klimatizácia vo výbave. Najskôr som chcel celé auto (250€), ale nakoľko bolo príliš rozbité a odťah nerentabilný, rozhodol som sa len pre klimatizáciu za 65€ (a ešte 4 puklice zdarma  ).
 ). bez väčších problémov priamo v Banskej Štiavnici vymontovať tieto časti klimatizácie:
 bez väčších problémov priamo v Banskej Štiavnici vymontovať tieto časti klimatizácie: 
 (po 14 rokoch sa zaniesli a zahrdzaveli).
  (po 14 rokoch sa zaniesli a zahrdzaveli).
 , stačilo len vymeniť plné zaslepky za gumičky s otvorom. Pri montáži som plastovú obruč a harmoniku nahradil telesom výparníka a stredný panel kúrenia za nový s tlačidlom A/C (stačilo vymeniť len tlačidlo
, stačilo len vymeniť plné zaslepky za gumičky s otvorom. Pri montáži som plastovú obruč a harmoniku nahradil telesom výparníka a stredný panel kúrenia za nový s tlačidlom A/C (stačilo vymeniť len tlačidlo  ). Čo sa týka konektorov, pripravený bol konektor aj pre termistor a aj pre tlačidlo
 ). Čo sa týka konektorov, pripravený bol konektor aj pre termistor a aj pre tlačidlo   , čiže žiaden problém.
 , čiže žiaden problém. . V prednej poistkovej skrinke chýbalo relé pre A/C, 10A poistka už namontovaná bola
. V prednej poistkovej skrinke chýbalo relé pre A/C, 10A poistka už namontovaná bola   . Nakoniec som už len nalepil zreštaurované štítky - kompresora a označenie chladiva.
. Nakoniec som už len nalepil zreštaurované štítky - kompresora a označenie chladiva.  
 presne tak, ako na druhom Matizovi (ZM-329AI), ktorý už klímu má.
  presne tak, ako na druhom Matizovi (ZM-329AI), ktorý už klímu má. . Čo ma ale nepotešilo - kompresor klimatizácie sa nezačal točiť - elektromagnetická spojka, pri zapojení +12V sa zacvakne
 . Čo ma ale nepotešilo - kompresor klimatizácie sa nezačal točiť - elektromagnetická spojka, pri zapojení +12V sa zacvakne  , to sme odskúšali, čiže je funkčná. V klimatizačnom systéme zatiaľ nie je žiadne chladivo ani tlak - len vzduch. Vie mi niekto, či sa má kompresor spustiť aj v tom prípade, že tlak a chladivo chýba? V akom prípade pošle počítač +12V na spojku čerpadla? Skúsim pohľadať odpovede na tieto otázky v anglickej príručke... Ďalším problémom je, že kompresor môže byť pokazený a systém netesný!
 , to sme odskúšali, čiže je funkčná. V klimatizačnom systéme zatiaľ nie je žiadne chladivo ani tlak - len vzduch. Vie mi niekto, či sa má kompresor spustiť aj v tom prípade, že tlak a chladivo chýba? V akom prípade pošle počítač +12V na spojku čerpadla? Skúsim pohľadať odpovede na tieto otázky v anglickej príručke... Ďalším problémom je, že kompresor môže byť pokazený a systém netesný!   
    
    
 Ten tlakový spínač tam samozrejme je a našiel som aj tlaky, pri ktorých je v polohe ON (min. 180 a max. 400 kPa). Z tej schémy som to pochopil tak, že počítač cez dve relátka pustí +12V, ale ak nie je tlak, tak ten spínač to aj tak ďalej nepustí.Vypravca píše:...tlakovy spinac na potrubi. Ked som nemal chladivo, tak som na chvilu premostil konektor, ci sa kompresor rozbehne.
 Čiže ak nebude netesnosť systéme, tak po naplnení by to malo fachčiť. Ale len malo.
 Čiže ak nebude netesnosť systéme, tak po naplnení by to malo fachčiť. Ale len malo.  
 Čo viem, tak klíma nieje pre taký malý motor zrovna vhodná volba. Inak počuj, akou rýchlosťou jazdíš dialnice, a akú spotrebu pri tom máš?
 Čo viem, tak klíma nieje pre taký malý motor zrovna vhodná volba. Inak počuj, akou rýchlosťou jazdíš dialnice, a akú spotrebu pri tom máš?  
 . Týpci asi pijú vodu z práčky boha, veď to je cena vyše polky celého systému a oni mi povedia, že netesní vám to a dajte 40€? Trebalo by to radšej vzduchom natlakovať, ten je lacnejší
 . Týpci asi pijú vodu z práčky boha, veď to je cena vyše polky celého systému a oni mi povedia, že netesní vám to a dajte 40€? Trebalo by to radšej vzduchom natlakovať, ten je lacnejší  . No som zvedavý ako toto poriešim...
. No som zvedavý ako toto poriešim... za prvý pokus naplnenia klimatizácie a 10€ za zánovný kondenzátor z Trnavy (pre istotu som ešte vzal aj sušičku a kompresor - všetko brutálne dobrá cena a výborný stav, pokúsim sa to asi predať).
 za prvý pokus naplnenia klimatizácie a 10€ za zánovný kondenzátor z Trnavy (pre istotu som ešte vzal aj sušičku a kompresor - všetko brutálne dobrá cena a výborný stav, pokúsim sa to asi predať).  systém sa natlakoval dusíkom na 20 barov a čakalo sa 10 minút, či neklesne tlak
 systém sa natlakoval dusíkom na 20 barov a čakalo sa 10 minút, či neklesne tlak následne sa vysával vzduch z klimatizácie (15 minút)
 následne sa vysával vzduch z klimatizácie (15 minút) naplnenie olejom, farbivom a samozrejme aj R-134a
 naplnenie olejom, farbivom a samozrejme aj R-134a Nalepenie nálepky, 40€ a dovidenia.
  Nalepenie nálepky, 40€ a dovidenia. 
  
 
 Po odstránení sa dalo dostať aj do tunela nasávania vzduchu. Spojler som odmontoval tiež, pretože mal navrchu zničený lak - bublinky. Vyšmirgľoval som ho a nastriekal. Striekanie sprejom nie je príliš dokonalé
  Po odstránení sa dalo dostať aj do tunela nasávania vzduchu. Spojler som odmontoval tiež, pretože mal navrchu zničený lak - bublinky. Vyšmirgľoval som ho a nastriekal. Striekanie sprejom nie je príliš dokonalé   , ale som s tým aj tak spokojný. Tiež som domaľoval aj spodnú časť poistkovej skrinky (ktorá sa nedá vybrať).
 , ale som s tým aj tak spokojný. Tiež som domaľoval aj spodnú časť poistkovej skrinky (ktorá sa nedá vybrať). a nie vaňa. Je mi to jedno, aj tak to zožralo len asi 0,5 - 1 liter oleja za 10 tisíc km (+ z toho sa muselo aj niečo spáliť).
  a nie vaňa. Je mi to jedno, aj tak to zožralo len asi 0,5 - 1 liter oleja za 10 tisíc km (+ z toho sa muselo aj niečo spáliť).
 - povedal som si po dvojdňovom pracovnom týždni a pustil som sa do rekonštrukcie zadných bubnových bŕzd na Matizovi. Nebol s nimi v podstate žiaden problém, ale bubon, valček a pakny na pravom kolese boli pôvodné a na ľavom bol pôvodný bubon a už použité pakny a valček z iného Matiza.
  - povedal som si po dvojdňovom pracovnom týždni a pustil som sa do rekonštrukcie zadných bubnových bŕzd na Matizovi. Nebol s nimi v podstate žiaden problém, ale bubon, valček a pakny na pravom kolese boli pôvodné a na ľavom bol pôvodný bubon a už použité pakny a valček z iného Matiza. ). Ostatné časti som ponechal pôvodné, snažil som sa všetko čo najlepšie očistiť a správne poskladať. Nie som spokojný s tým, ako som nastriekal tie zadné taniere (na ktoré sa všetko uchycuje), pretože mi farba okamžite zišla, čiže sa k tomu buď vrátim, alebo to nechám tak...
 ). Ostatné časti som ponechal pôvodné, snažil som sa všetko čo najlepšie očistiť a správne poskladať. Nie som spokojný s tým, ako som nastriekal tie zadné taniere (na ktoré sa všetko uchycuje), pretože mi farba okamžite zišla, čiže sa k tomu buď vrátim, alebo to nechám tak...   
 
 .
 .  
 | Naše další fóra: | astra-g.cz | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | hyundaiclub.net | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz |